Det gick väl sådär va?

Hade ju långt gångna planer på att åka hem efter skolan igår, gå och lägga mig och inte gå upp igen förrän nu på morgonen och åka till jobbet. Ett rent under att jag över huvud taget tog mig igenom dagen i skolan igår med tanke på torsdagkvällens intag av gin o tonic. Slog nog rekord i antal gäspningar, men vi hade det mysigt i vårt grupprum med gröna fåtöljer iaf. Åter till saken. Det började bra, kom hem strax före fyra, fixade lite grejer och hamnade sen i horisontellt läge på sängen och somnade. Och sov. Tills Bea ringde och frågade om jag skulle med på Lena & Orup på Kinateatern. Haha tänkte jag, jag är dödstrött, måste gå upp på en gång om jag ska hinna dit, de är två av de artister jag har allra minst till över för i hela världen osv. Så tänkte jag. Och sa till Bea att självklart ska jag med va roligt! Så det vara bara att byta ut mjukiströjan mot en något mer presentabel kofta, slänga sig på bussen och sen...eh...njuta? Vet inte riktigt vad jag tycker om showen fortfarande faktiskt. Kände knappt igen några låtar (till Beas stora förtret), deras mellansnack var helt otroligt jättestelt, för att inte tala om de krystade skämten. Men stundtals var det väl ändå en bra show på nåt vis. Mitt största nöje låg nog ändå i att studera publiken, heeelt sjukt hur mycket tanter och gubbar som satt och dregglade och verkade dyrka dessa två, i mina ögon halväckliga, artister. Folk satt som förtrollade och sjöng med och diggade som om de vore i himlen. Rätt kul om än lite skrämmande. Det var helt klart värt att gå dit iaf. Sen åkte jag hem och fick äntligen min efterlängtade sömn och nu sitter jag här på jobbet och säljer skitdåligt. Det ringer ju för tusan ingenting. Svenska folket, upp och hoppa och ring till mig! Vi fixat nåt bra åt er, jag lovar! Försöker tagga mig själv till att sälja och supa in den nya, mer seriösa attityd som så sakta växt fram här. Möttes i morse av ett stort plakat där det står: "God morgon! Fokus! Kreativitet! Mer jobb - mindre dagis!" Tycker jag kan vara ledorden för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0