I de djupaste av garderober...

...finner man säkert en hel del människor som ännu inte kommit ut med sin sexuella läggning. Dessa ämnar jag inte diskutera i dag. I mina, faktiskt onödigt djupa, garderober har jag precis funnit en hel hög med bortglömda kläder. Under de ihopmosade översta lagret döljer sig jeans, tröjor, koftor, ja allt möjligt jag helt hade glömt bort att jag hade. Och då har jag ännu bara plöjt igenom övre halvan av en av garderoberna. Dock tror jag att resten får vänta till senare tillfälle, det är farligt att ta på sig för mycket på en gång när det gäller garderobsrensing. Lätt att man tröttnar mitt i allt och så står man där med en gigantisk klädhög på golvet som kommer bli liggandes där och samla damm för all framtid.

Igår var det fredagspub på jobbet. En trevlig tillställning där de som vill samlas och dricker lite öl och cider och tar farväl av varandra innan det är dags att lämna 3 bakom sig för ett par dagar och ta helg. Sen var det Idoltittande hemma hos Bella och Liam. Eller vi tittade inte så mycket iofs men det stod på i bakgrunden. Jag känner mig ofta lite lost i situationer när det bara är tjejer jag inte känner så väl, och samtalen på något vis alltid handlar om trassliga intriger, ex och jag vet inte vad. Så var lite fallet igår. Och som vanligt i dessa situationer slutar det med att jag sitter tyst och bara iaktar och lyssnar fascinerat. I min närmsta umgängeskrets har det liksom aldrig riktigt varit av intresse att i timmar avhandla vad han eller hon sa för fem år sedan på den där festen, eller varför hon är en svikare som är ihop med den killen etc. Förmodligen mycket beroende av att det alltid funnit en stark överrepresentation av manliga kamrater bland mina vänner, men även när jag bara är med mina tjejkompisar så har vi bättre saker att avhandla än ovan nämnda ämnen. Eller skvaller är väl en sak, men det är det här uppsökandet och framtvingandet av intriger jag inte riktigt pallar. Så det så.

Annars så. Ikväll är det SingStar i massor chez M2, det var galet länge sen sist och det kommer bli grymt roligt. Ska pallra mig iväg till systemet innan de bommar igen för dagen. Undar om man fortfarande får en lite tablettask om man visar leg frivilligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0