Självinsikt

Ganska ofta önskar jag att folk kunde se sig själva genom mina ögon. Utan att på något sätt utnämna mina ögon till att vara bättre än andras, men vissa personer skulle nog se på sig själva annorlunda efter att ha sett sig genom någon annans ögon. Jag syftar på allt ifrån de fulla förvuxna alternativa fjortisarna på tunnelbanan i lördags kväll med urringningar som mötte nederkanten på tröjan, till dem med ständigt behov att hävda sig själv och sina prestationer utan att se att det skapar negativa reaktioner (vilka inte har att göra med någon önskan om att upprätthålla den hemska jantelag vi förföljs av i det här landet), till dem som tar på sig för mycket och aldrig säger nej. Osv osv... Jag tror helt klart att det skulle förändra mångas syn på sig själva.

Jag skulle helt klart tycka det vore intressant. (här underlinas vore med en grön linje och högerklickar man på den står det att ordet kan uppfattas som gammalmodigt och byråkratiskt eller nåt liknande) Undrar vems ögon man skall välja?

Kommentarer
Postat av: Louise

Det vore också helt klart intressant (men läskigt) att få se sig själv genom de övervuxna fjortisarnas ögon. Jag tror att jag skulle definieras som nån sorts tant/alt rödvinsvänster beroende på vilka skor jag har på mig för dagen :-)

2007-12-12 @ 10:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0