Hjärtat i halsgropen

Jo igår morse när jag startade datorn för att hinna med deadlinen till våran uppsats så hände något hemskt. Det kom upp nåt litet meddelande där det framgick att mitt konto på datorn inte gick att komma åt utan att jag loggades in på ett tillfälligt konto och att inga inställningar jag gjorde på det skulle sparas osv. Eeeh tänkte jag men avvaktade snällt en stund och sen när jag väl då kom in på det här tillfälliga kontot så fanns det absolut ingenting där. Men ut på internet kom jag iaf så jag såg till att få iväg uppsatsen snabbt som ögat och sen startade jag om och hoppades i min dumdristighet att problemet kanske skulle försvinna då. Det gjorde det inte. Så jag pillade runt lite och låtsades att jag faktiskt kunde något om datorer, men när jag konstaterat att jag inte kom åt något alls kände jag att det var dags att be om riktigt hjälp. Lite förvånande att jag inte typ dog av panik egentligen, jag har visserligen back up på det mesta jag behöver men det var ändå bilder från kanske en månad tillbaka och framför allt mängder med material till uppsatsen som inte hunnit sparas på annat ställe. Så jag ringde någon slags support och bävade för att jag skulle behöva lämna ifrån mig datorn, men då var det en sådär fantastiskt trevlig kille som svarade och på ett litet kick hade vi lurat datorn och allt var återfunnet förutom inställningar jag gjort det senaste dygnet. Vilket i mitt fall innebar att jag bytt bakgrundsbild så det var ju inte hela världen. Alla dokument och filer jag jobbat i fanns kvar i samma skick som när jag lämnade dem senast. Tur det för jag hade natten innan gjort ett fint julkort i flash som det hade varit tråkigt att gå miste om. Så det var gårdagens drama, med tanke på att jag tillbringar typ halva dygnet framför datorn på vardagarna hade det ju varti trist om den pajat nu, särskilt när det är så nära tills vi åker.

Men slutet gott, allting gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0