Obama till Köpenhamn

President Obama har låtit meddela att han ämnar bevärdiga klimatförhandlingarna i Köpenhamn med ett besök. Positiva nyheter då USA har anklagats för att inte ta detta så hypade möte på allvar. Dock tvivlar jag på att det i slutändan har någon större betydelse för mötets utgång, men det minsta en av världens största miljöbovar kan göra är väl ändå att skicka dit sin högste man. Under våren hade jag förmånen att träffa några av de personer som kommer att föra USAs talan i förhandlingarna, men ack vad jag önskar att jag var kvar på min gamla praktikplats nu så att jag fick vara med i förberedelserna för även det här mötet och för ett presidentbesök i vårat grannland.

Läs: Obama is coming to Copenhagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0