A photo a day - Shanghai dag 4

Alltså det här var ju en ful bild men jag ville ha med den för att visa att det var snö! Men det syns ju inte. Det vita på taken typ. Killarna på hotellet hällde kallt vatten ur fontänen utanför entrén på den sluttande gatan utanför dörren för att sköjla bort snön, vilket istället ledde till en härlig isgata! Men lite kreativt var det ju.

Snajdig miniatyr av lägenhetskomplexet som gränsade till vårat. Men han som färggav vattnet måste varit antingen hög eller färglind. Den enda färgen jag såg floden ha var mörkbrun med inslag av lite brun-lila när lite olja kom flytande.

Första gången vi såg vårat blivande vardagsrum!! De lila sofforna må vara väldigt...lila... men de var grymt sköna. Glasbordet var omöjligt att få rent och golvet svällde senare så att det blev en 25cm hög bubbla mitt på golvet.

Köket där det inte lagades så värst mycket mat men dracks en hel del öl. Men nu när jag ser det saknar jag det faktiskt.

Heh.

Inne i jätteapoteket fanns ett eget preventilmedelsrum! Ser lite ut som ett love nest.

Dagens bild. Fasiken vad jag älskar den där stan, även i regn. Jag tror att jag började inse det redan här.

Bara för att jag inte kan låta bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0