A photo a day - Shanghai dag 1

A photo a dayMånga bilder första dagen. Jag visste att det skulle bli för svårt, och varför välja när man inte måste?


På Arlanda. Tror att jag kan räkna till 15 handbagageväskor/påsar till oss tre.Ett mirakel att vi släpptes ombord.


Godis på Helsingfors flygplats


Kan vara den äckligaste flygplan"maten" någonsin. Vad är det ens för något?


Vi försäkrar att vi inte tar in något opassande i landet.


Bea almost lost her head out of sheer excitement!


Men blev glad igen när en stor skylt välkomnade henne!


Första näringsintaget på kinesisk mark. Inte så exotiskt men väl gott.


Pudongs klassiska skyline som kom att fotas otaliga gånger under året.


Okej, om jag bara hade fått välja en bild hade det blivit den här. Dels för att det är en vacker och snygg bild, och dels för att den på något vis sammanfattar hela kina. Ett allmänt kaos vid första anblick, men ändå välfungerande.


Efter nästan två dygn i vaket tillstånd tog vi en öl i hotellets skybar och somnade som små grisar i våra sängar. Det hade varit minst sagt omvälvande timmar med fler nya intryck än vad som går att beskriva. När jag tänker tillbaka skulle jag ge vad som helst för att få uppleva den här dagen igen. Se allt för första gången, känna dofterna, inte förstå språket. Och bäst av allt, det var början på mitt livs hittills mest fantastiska äventyr. Inte konstigt att den här dagen inte går att sammanfatta i en bild!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0